Tuesday, 31 January 2012

forever green punye celita ---> "sang arnab dengan kura-kura" (version aku)

Mase korang kecik-kecik dulu mesti korang penah dengar cerita pasal Sang Arnab Dengan Kura-kura kan..?? sumpah aku ske gile cite nih..smpai aku hafal. sanggop msok petandingan cerite sbb suke punye pasal kat cite nih.. agagaga ..ok..cerita die cm nie::
Suatu masa yang dahulu, Sang Arnab dan Sang Kura-kura saling mencabar satu sama lain tentang siapa yang terpantas dan akhirnya mereka bersetuju untuk mengadakan perlumbaan. Perlumbaan ini akan menentukan siapa lebih pantas. Sesiapa yang sampai lebih awal di garisan penamat akan dikira sebagai pemenang.
Perlumbaan pun bermula. Sang Arnab memecut pantas. Di separuh jalan, dia memandang ke belakang dan melihat Sang Kura-kura masih jauh. Jadi Sang Arnab pun berehat dibawah pokok dan tertidur. ZzZzZz...
Sang Kura-kura secara perlahan dan lembab memotong Sang Arnab dan muncul sebagai juara perlumbaan tersebut. Sang Arnab terjaga dan menyesali apa yang terjadi.

(Biasanya korang dengar cerita ini akan berakhir disini kan?, tetapi kali nie cerita nie bersambung...)
Sang Arnab kecewa dengan kekalahan ini. Sang Arnab membuat kajian untuk mengkaji sebab-sebab kekalahannya kepada Sang Kura-kura. Sang Arnab mendapat jawapan bahawa dirinya terlalu berkeyakinan tinggi, tidak berhati-hati dan terlalu sambil lewa.
Jika dia menyelesaikan ketiga-tiga masalah tadi, agak mustahil dia akan kalah. Jadi Sang Arnab pun mengajak Sang Kura-kura untuk mengadakan perlawanan kedua. Sang Kura-kura bersetuju.
Kali ini Sang Arnab memecut dari garisan permulaan sehingga garisan penamat tanpa menoleh ke belakang. Dan akhirnya dia memenangi pertandingan dengan meninggalkan Sang Kura-kura jauh ketinggalan di belakang. 
hahaha... siape kate Arnab kalah dlm crite nie..?? crite yang korang dengar tu david teo yg buat, tu sebab la cerita die tergantung... hehehe..pasni aku hapdate lg cite2 len ye..hihi  thanx fer menjengah2 cite haku nih..hahaha.. till then   ^__^*

Lots of L.U.R.V.E
misz_proxey

Wednesday, 25 January 2012

past ---> present ---> future

ok. da berabuk gilew blog haku nih.
im so sorry ma dear diary. byk sgt nk kne hadap la8ly.
dgn plan nk smbung study. dgn family. dgn kwn. dgn tuut...urghhh ma8s me crazy
thiz entry akn tell sume yg aku pendam b4 thiz.. tp x de la sume. sket la. konon2 luahan hati la deyy

Dalam hati aku ni rasa da bercampur baur. ada byk rasa. terasa mahu saja air mata lemah seorang hamba ini mengalir. selalunya ujian dalam hidup membuatkan kita menjadi lemah. terasa ingin mengalah. itulah hakikat kehidupan manusia biasanya. cerita suka dan duka, kisah ria jua hiba. segalanya megusik menyentuh jiwa, melahirkan seribu satu rasa. adakalanya membuat ketawa senyum sampai telinga. Namun ada jua yang menyesakkan dada, pilu hiba penuh lara. *hadoii sori lew klau ayat jiwang bekarat kuning lak keyh
hidup ini berliku-liku jalannya. adakala impian jadi kenyataan, namun seringkali hajat yang aku nk tak sampai. aku x ley buruk sangka. Perancangan Yang Esa pasti sebaik-baiknya. Penuh hikmah buat hamba-hambaNya terutamenye insan seperti aku nih..

zakiah...zakiah...zakiah...
plz.. Berhentilah dari terus menerus terkenangkan kisah silam yang hanya menghampakan. kenangan hanyalah suatu angan-angan yang tidak punya kesudahan. sedalam mana yang kau gali, yang kau tanam adalah diri sendiri. kau akan terperangkap dalam masa yang sememangnya sudah lama tidak ada. Bangkitlah dari kekecewaan semalam, anggap segalanya adalah ujian dan segalanya adalah pengalaman yang begitu berharga yang akan mendewasakan kau sendiri dalam menghadapi setiap kesulitan di langkah-langkah seterusnya.

kalau nak diikutkan hati, macam2 da jadi. aku x ley biakn kate hati memakan diri. bia die hilang, bia die pegi. yang terbaik akan menyusul nanti. errr gelisah... gelisah... gelisah...

i really2 miss him


Lots of L.O.V.E,
misz_proxey
Steelheart - She's Gone