Sunday 21 August 2011

Letih

urghh..letih sgt.2 je la yg dpt aku ckp mase ni.bagai bersawah dan becucok tanam rasenye.satu hari suntok nek bas x benti2. (gile agaknye driver bas nih)..nk dijadikan cite,ari jumaat ari 2 ku blk kampung.sesajer la blk.gatal kaki an..da r tiket x beli pape,trus serbu je kaunter.nseb bek la ade lg.yg laz lak 2.perghh mmg nasib ada baik la,an..aku x tau r nape, tiap kali aku nk bli tiket laz mnit je,msti utk aku ade.x pnah r x de.even aku dgr org ckp "weyh....npe ko x bli lg?tiket da x de doe.da abiz da.!"..ntah..perasaan ni rse kewl je.x de lak mnggelabah.bkn pe.x lari r uma aku 2 klau dikejar.ye r.sbb da kne simen n batu.mmg kat c2 je r tmpt die.

da sesampai uma,dlm kul 2,aku tido r.pas2 kul 4:30. bgn blk,sahur la katekan....bukan pe?nk bg prot aku ni x bunyik klau g memane.x de la nmpk sgt lapanye an.. (cam peristiwa perut aku bebunyik kuat time dlm bas..sume org pndg) malu weyh time 2..ahahahaha.pas sahur pe lg,kontiniu r blk membuter...sedar2 bgn esok 2 da kul 2.. (ish3...anak dare ape la nih).. da 2..pas mndi sume, lepak men ps..da bosan, ptg sket,lyn fixie lak!(jgn jelez k..mama bru blikn fixie wane merah nok...)

lagi nk dijadikan cite,aku ni da r x ckop tggi,degil gak nk nek fixie 2..dgn muke yg x berape nk bangge n brani sgt, aku pown kayuh la..kayuh punye kayuh,punye kayuh,nmpak lak mamat yg ley thn la jambu die..mak aih...cam jambu aih beb!x tahan...leka lak aku tgk die smpai x pasan ade budak kecik nek beskal dpn aku.aku pown pe lg..brake r..x smpat nk slow kan acceleration aku tuh,aku da telanggar batu kecik..kecik je pown weyh.tp impak die,ni ha! hambekk!! smpai bedarah pale lutot aku nih.mkn jalan..emm sedap gak r rase die..blk uma wat muke cam kerang g tau mama jatoh..aduihhh malu tol la..da 2 mlm 2, pas buka, lepak dpn uma men bunga api ngan adik aku.pas2 psang lak lampu lip lap (nenek aku yg aja pggil lampu liplap)..da psang gembire die, x ley ckp.hepi weyh..

rase x saba da nk blk ghayer..mlm 2, x de pape la yg jdi.keesokan harinye plak,aku pown wat hati kering lagi, balik perak x bli tiket.on da spot! naseb bek ade lg tiket.tup..yg laz gak 2.ish3...naseb2..kat tiket 2,tulis kul 1 bas 2 dtg.tp..tunggu punye tunggu punye tunggu, kul 2:30 bru smpai..hangen aku 1 badan..nek bas lak, driver cam tgh senggugot...lembap nk mampos bwak! heyyy sakit ati aku.da la lembap, ley lak bantai pasang lagu tamil dlm bas..hadoiii tlg la..benanah tinger aku dgr..smpai je ipoh,ujan lebat giler vav*..pumpang pumpang bunyik guroh 2..takot aku..blk s.i,seswa2 gak tejadi lagi..uma aku gelap gile..aku da pk "ni msti x baya bil nih..".. try r nk bukak lampu,,"klik" haaaa ade pown current!  (",)  naseb bek lagi..ish3...agaknye,ALLAH saje nk uji aku nih...slalu je bg yg baik2 kat aku... TERIMA KASIH YA ALLAH.. hikhik..da 2..sesampai je aku dlm bilik tesayang nih, troz aku melabohkan pungkok nih dpn lappy..dan wajib! update ke 2-2 blog kesygn den ni ha...

Lots of L.U.R.V.E,
misz_proxey

No comments:

Post a Comment

Steelheart - She's Gone